Spanje en Portugal 2017
Ingediend op maandag 24 april 2017 om 17:22 uur door Henk Otter
Dit jaar gaan we naar Portugal, ons plan is om vanuit Meppel te vertrekken.
De eerste nachten brengen wij door in Frankrijk, daarna is ons plan om naar San Sebastian te reizen en daar paar dagen bij Alex te blijven.
In Spanje gaan we als het weer meewerkt daarna naar Picos de Europa te gaan en daarna naar de kust in de omgeving van Santiago de Compostela.
Daarna zullen we we Portugal bezoeken van oost naar west en van noord naar zuid. Ook gaan we enkele keren over de grens van Spanje gaan om daar mooie oude steden of natuurgebieden te bezoeken. In het zuiden gaan we van de Algarve naar Sevilla. Als het weer niet geweldig is gaan we eerst naar het zuiden om vandaar uit naar het noorden te vertrekken dus andersom als het oorspronkelijke plan.
Dus plannen genoeg maar we hebben de tijd en zullen eind juni zeker weer thuis zijn.

Ons vertrek.

Op 8 mei vertrekken wij vanuit Meppel, Sander zijn verjaardag hadden we zondag gevierd ,zodat we maandagmorgen al wat zuidelijker startten.
Het was koud, met moeite werd het 13 C. In BelgiŽ hebben we op parkeerplaats koffie gedronken en in Frankrijk een boterham gegeten.
Ons doel deze dag was Orleans, dat lukte ook alleen het was te koud om in de tent te overnachten,dus hebben we maar een hotelletje gezocht in een plaatsje bij Orleans.

Dordogne.

De volgende dag zijn we naar Souillac gereisd een plaats dicht bij Sarlat in de Dordogne.
We vonden een mooie prettige camping waar veel Nederlanders stonden van ver boven de 50 jaar.
Woensdag hebben we eerst het stadje bekeken met veel gebouwen uit de middeleeuwen, op het plein staat een abdijkerk gebouwd in de 12e eeuw, vlak daarbij staat een klooster die later is gebouwd, leuk plaatsje met veel klein steegjes en straatjes.
Donderdag hebben we Sarlat bezocht, een prachtige stad uit de middeleeuwen.
Hier is het geboortehuis van de dichter Montaigne,maisonnette de la Boetie.
Op het centrale plein staat de kathedraal St Saardos een gebouw uit de 15e eeuw, achter de kathedraal staat een toren genaamd Laterne de morts, een van de oudste bouwwerken,met daarbij het kerkhof. Als je er naar toeloopt zie je boven je op de muur een prachtig beeldje, kijk maar een op het fotoalbum die hier bijhoort.Sarlat is de parel van de Perigord, wij hebben er ook lekker op het terras gezeten het was de eerste zomerse dag van onze vakantie.